joi, 19 aprilie 2012

Sinceritatea

Cea mai buna teorie a sinceritatii a facut-o Teodor Mazilu : ,,Sinceritatea nu este o trăsătură de caracter, ci o expresie a inteligenţei. Sinceritatea este un act de cunoaştere, şi, ca orice act de cunoaştere, este şi un act de creaţie." .


De ce alegem sa fim sinceri ?
Sinceritatea ne pune in diferite ipostaze . Atunci cand ne pune intr-o ipostaza buna in ochii celor din jurul nostru parca parem drepti cand spunem adevarul , dar cand ,,dam de bucluc" ne este mai usor sa mintim .
La Rochefoucauld  spunea despre acesta situatie : ,, Sinceritatea este o inimă deschisă. Puţini oameni o arată; de obicei ceea ce vedem este o imitaţie pusă pentru a prinde în capcană încrederea altora." .

De ce nu avem puterea necesara de a recunoaste deciziile pe care le-am luat in fata celor din jur ? Pentru ca daca stau sa analizez la rece , ajungem sa practicam minciuna datorita actiunilor si gandurilor noastre . Nu am facut ceea ce trebuia sa facem si ca sa ne salvam pielea ...mintim .

Sinceritatea - intre defect si calitate !

In ziua de astazi prea multa sinceritate strica , ce-i drept...asa este ! Sa le spui lucrurilor pe nume este bine , dar cateodata suntem pusi in situatii mai grele in care ar trebui sa tacem  decat sa mintim . (eu asta fac) .
Eu urasc minciuna ! Cei care ma cunosc nu pot veni la mine sa-mi spuna m-ai mintit in legatura cu lucrul ,,x" pentru ca nu am facut-o .Am fost pus in situatii nu prea roz si am ales sa tac sau sa spun NU STIU decat sa mint omul in fata cu frumosul .
Mai bine mai direct si sincer decat mai ocolitor , mai mincinos si mai jalnic fata de rasa umana .

Sinceritatea e  vocea ce te ridica din intuneric si-ti spune :" trezeste-te" (Lavinia H.)



9 comentarii:

  1. Un articol reusit. Felicitari!
    Totusi, m-a lasat putin in ceata fraza "Am fost pus in situatii nu prea roz si am ales sa tac sau sa spun NU STIU decat sa mint omul in fata cu frumosul."
    Atunci cand spunem pur si simplu "nu stiu" nu e o minciuna? Adica atunci cand de fapt cunoastem adevarul, insa negam acest lucru nu inseamna ca mintim?

    Dee.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Situatia in care am fost pus eu este asa cum am zis si mai sus...nu prea roza. Era o situatie in care am intrat fara voia mea (altii m-au bagat) si am aflat din intamplare anumite informatii care probabil nu trebuia sa le aflu.La urma daca ii spuneam ceea ce stiam acelei persoane stiam ca ii fac mult...mult rau + ca nu de la mine trebuia sa afle , eu am aflat totul intamplator .
    Am facut bine ca am tacut fiindca lucrurile era sa o ia la vale rau de tot si in acel moment ,,tacerea a fost de aur" fiindca a ajutat foarte mult.
    Teoretic a fost o minciuna , dar practic a fost mai mult un secret , iar nedezvaluirea acelor informatii a adus decat bine fara pic de rau .
    Era cea mai buna solutie la acel moment .A fost decizia mea pe care cred si astazi ca am ales-o bine si nu o regret , macar stiu ca am ajutat o persoana sa ajunga bine astazi.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Am inteles:). Sunt sigura ca ai facut ce e era mai bine. Multumesc mult pentru explicatie!

    Dee.

    RăspundeţiȘtergere
  4. E bine sa fii sincer. Cel putin.. in marea majoritate a timpului.

    RăspundeţiȘtergere
  5. sti fraza asta? ''decat un adevar care sa distruga o viata, mai bine o minciuna care sa o mentina'' sau ceva de genul.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Sinceritatea incepe sa devina o calitate din ce in ce mai rara.

    Ajungi la un moment dat sa crezi ca nici nu mai merita sa fi sincer...

    RăspundeţiȘtergere
  7. Citeam tot pe blog că "sinceritatea e o trăsătură individuală, care cel mai bine se reflectă în ceilalţi". Tind să-i dau dreptate afirmaţiei.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Adevar graiesti. Genial articolul, multa bafta in continuare!:)

    Criss

    RăspundeţiȘtergere

Orice mesaj ce aduce injurii la adresa autorilor sau cititorilor va fi sters !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...